Pihlajalinna-terveyssovellus

Pihlajalinna palvelee myös perusterveydenhuollon asiakkaita älypuhelimeen ladattavalla sovelluksella toimivalla etävastaanotolla. Pihlajalinna-terveyssovellus on käytössä kahdessa yhteisyhtiössä, Mäntänvuoren Terveydessä Mänttä-Vilppulassa ja Juupajoella sekä Kolmostien Terveydessä Parkanossa ja Kihniössä. Terveyssovellus mahdollistaa nopean ja paikasta riippumattoman pääsyn hoitohenkilökunnan vastaanotolle.

Pihlajalinna-terveyssovellus palvelee Mäntänvuoren Terveyden ja Kolmostien Terveyden asiakkaita heidän oman terveyskeskuksensa aukioloaikoina. Etävastaanotto toimii Pihlajalinnan mobiiliapplikaatiossa eli Pihlajalinna-terveyssovelluksessa.

Pihlajalinna-terveyssovelluksen etävastaanotolla asiakas pääsee keskustelemaan chatilla ja tarvittaessa videoyhteydellä hoitohenkilökunnan kanssa. Pihlajalinnan asiantuntija auttaa asiakasta vaivassa ja ohjaa tämän tarvittaessa sopivaan jatkohoitoon sujuvasti saman yhteydenoton aikana. Kunta-asiakkaan etävastaanottokäynti alkaa aina hoitajan vastaanotolla oirekohtaisella hoidon tarpeen arvioinnilla.

Etävastaanotto on uusi tapa asioida

Etävastaanotolla hoidetaan monenlaiset akuutit vaivat, kuten virtsatietulehdukset, ylähengitystieinfektiot, silmätulehdukset ja ihottumat. Lääkäri voi myös määrätä asiakkaalle lääkkeitä, tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin tai kirjoittaa lyhyen sairausloman.

Jo käytettävissä olevat asiointikanavat eli puhelinajanvaraus ja kivijalkavastaanotto, säilyvät ennallaan. Palvelu on avoinna kunta-asiakkaille oman terveyskeskuksen aukioloaikojen mukaisesti.

Etävastaanoton hinnat

Vastaanottokäynti sovelluksessa maksaa normaalin terveyskeskuspalvelumaksun verran. Vastaanottohintojen määrän voi tarkistaa mm. kunnan verkkosivuilta. Hinta peritään lääkärin vastaanotosta, mutta ei hoitajan tekemästä hoidontarpeen arvioinnista, ohjauksesta ja neuvonnasta. Jos käynti on verrattavissa hoitajan kivijalkakäyntiin ja kunnassa on siitä tapana veloittaa asiakasta, samaa periaatetta noudatetaan etäkäynnin osalta.