Mielen huoli -palvelu

Apua mielenterveyden ongelmatilanteisiin etäpalvelussa. Vaivaako sinua ahdistus, masennus, uupumus tai stressi? Pihlajalinnan Mielen huoli -etäpalvelu tarjoaa nopeaa apua jaksamisen ongelmiin, ahdistuneisuuteen, mielialaongelmiin, yhtäkkisiin elämänmuutoksiin sekä muihin toiminta- tai työkykyä uhkaaviin tilanteisiin.

Mielen huoli on ns. matalan kynnyksen mielenterveyspalvelu. Tämä tarkoittaa, että pelkkä huoli omasta tilanteesta riittää yhteydenoton syyksi. Et tarvitse palveluun lääkärin lähetettä, vaan voit ottaa suoraan yhteyttä Mielen huoli -hoitajaan. Mielen huoli -hoitaja on lyhytterapiakoulutuksen saanut sairaanhoitaja.

Miten otan yhteyttä Mielen huoli -palveluun?

Mielen huoli -palvelu on avoinna arkisin klo 8−16 ilman ajanvarausta. Voit ottaa Mielen huoli -palveluun yhteyttä seuraavilla tavoilla:

Saat Mielen huoli -kartoituskäynnin veloituksetta vuoden loppuun saakka. Kartoituskäynnillä pääset kertomaan huolestasi mielenterveyden asiantuntijalle. Käynnin aikana kartoitetaan tilannettasi ja mietitään yhdessä, millaisilla toimenpiteillä tilanteesi saadaan parhaiten ratkaistua.

mielenhuoli kaavio

Pihlajalinna Terveyssovelluksessa palvelu aloitetaan Mielen huoli -painikkeesta. Kahden esikysymyksen jälkeen voit keskustella Mielen huoli -hoitajan kanssa Pihlajalinna Terveyssovelluksen chatissa, jossa on mahdollista ottaa myös videoyhteys. Mielen huoli -hoitaja voi ohjata asiakkaan tarvittaessa jatkohoitoon.

Palvelu maksaa aikaveloitusperusteisesti alkaen 23,10 euroa/alkava 15 minuuttia (92,50 euroa/tunti). Palvelusta ei saa Kela-korvausta.

Lataa Pihlajalinna Terveyssovellus AppStoresta tai Google Playsta.
appstore googleplay

Työterveysasiakkaat

Pihlajalinnan työterveyden asiakasyritys saa Mielen huoli -palvelun käyttöönsä ottamalla yhteyttä omaan työterveystiimiin tai asiakkuuspäällikköön.

Pihlajalinnan työterveysasiakkaat saavat ohjeet palvelun käytöstä työterveyshoitajalta.