4.5.2022 Oulun Luistinseura ja Pihlajalinna yhteistyöhön

Oululainen monilajiseura OLS ja Pihlajalinna ovat solmineet pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen, joka astui voimaan 1.5.2022 alkaen. Sopimuksen pääpaino on OLS:n urheilijoiden äkillisten tapaturmien hoidossa ja yleisessä terveydenhuollossa.

Suomen vanhimmalla palloiluseuralla Oulun Luistinseuralla on toimintaa jääpallossa, jalkapallossa, salibandyssa ja keilailussa. Jääpallossa ja salibandyssä OLS pelaa ylimmällä sarjatasolla. Lisäksi seuralla on useita juniorijoukkueita edustamissaan lajeissa.

Yhteistyösopimuksen myötä Pihlajalinna on OLS:n terveydenhuollon kumppani. Pihlajalinna huolehtii OLS:n tarpeisiin perustuen sen jäsenistölle kattavat yleis- ja erikoislääkäripalvelut, laboratoriodiagnostiikan, kuvantamistutkimukset ja kliinisfysiologiset tutkimukset. Lisäksi Pihlajalinna hankkii tarvittaessa urheilijoiden käyttöön niin ravitsemusasiantuntijan kuin urheilupsykologinkin palvelut sekä urheilufysioterapeutin palvelut.

Pihlajalinna järjestää vuosittain koulutuksia, joiden sisältö käsittelee esimerkiksi urheiluun liittyviä tyyppivammoja ja -vaivoja, niiden ennaltaehkäisyä, urheilijan ravitsemusta tai psyykkistä hyvinvointia. Pihlajalinna vastaa jatkossa myös OLS:n työntekijöiden työterveyshuollon palveluista.

− Meille on tärkeää se, että urheilijat pääsevät mahdollisimman nopeasti alan ammattilaisten hoitoon. Tämän Pihlajalinna pystyy meille tarjoamaan ja heiltä löytyy osaajat myös kaikkiin muihin terveyteen liittyviin tarpeisiimme. Yhteistyö tarjoaa seuralle ja sen jäsenille paljon mahdollisuuksia. Olemme erittäin innoissamme yhteistyön käynnistymisestä, Oulun Luistinseura ry:n seurajohtaja Samuli Niskanen kertoo.

Osana yhteistyösopimusta mukana on myös Pihlajalinna Bonus. Bonusta OLS:lle kerryttävät kaikki seuran kannattajien yksityis- ja vakuutuskäynnit Pihlajalinnan lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa.

– Meille on tärkeää olla suomalaisten urheiluseurojen pitkäaikainen ja luotettu kumppani. On hienoa aloittaa yhteistyö perinteikkään oululaisen palloiluseuran kanssa. Näemme, että urheilu ja liikunta tukevat kokonaisvaltaisesti ihmisten hyvinvointia ja terveyttä. Urheilija pääsee meillä aina nopeasti tutkimuksiin ja hoitoon, sillä asiantuntijamme tuntevat eri lajit ja niille tyypillisten vammojen hoidon, Pihlajalinnan Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin aluepäällikkö Ville Valkama sanoo.

OLS ja Pihlajalinna