Vakuutusasiakas Pohjola Vakuutus

Pihlajalinna palvelee Pohjola Vakuutuksen asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Lisätietoa Pohjola Vakuutuksen toimintamalleista löydät Pohjolan Vakuutuksen verkkosivuilta.

Käyttäessäsi Pohjolan Vakuutuksen henkilövakuutusta, katso lisätietoa henkilöasiakkaan Vahinkoavusta

Käyttäessäsi Pohjola Vakuutuksen yritysvakuutusta, katso lisätietoa yritysasiakkaan Vahinkoavusta

Ajanvarausohje Pohjola Vakuutuksen vakuutusasiakkaille

Henkilöasiakkaat

Sairauden alkaessa tai tapaturman sattuessa ota yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun puhelimitse 0100 5225 tai Pohjola Terveysmestari -sovelluksen chatissa, jonka voit ladata App Storesta tai Google Play -kaupasta.

Pohjola Terveysmestari -palvelu on avoinna joka päivä klo 7 - 23 molemmissa kanavissa.

HUOM! Jatkokäynneille voit varata ajan ensikäyntisi yhteydessä Pihlajalinnan toimipisteessä tai soittamalla Pihlajalinnan asiakaspalvelun numeroon 010 312 010 tai verkkoajanvarauksestamme.

Korvausasioissa ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Yritysasiakkaat

Akuuteissa kiiretapauksissa työntekijä voi varata ajan Pihlajalinnan tapaturmapäivystykseen verkkoajanvarauksesta tai soita ajanvaraukseen numeroon 010 312 010.

Jos tilanne ei ole akuutti, toimi työnantajasi ohjeiden mukaan. Ota tarvittaessa yhteys ensin työterveyteesi. Pohjola Vakuutuksen Vahinkoavusta löydät lisää ohjeita, miten toimia.

Lääkärikäynnin yhteydessä on kerrottava työnantajan nimi ja vakuutusyhtiö tai näytettävä tiedot vakuutuskortista.

Korvausasioissa ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Pohjola Vakuutuksen Vahinkoavusta löydät henkilöasiakkaan ja yritysasiakkaan ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen. Kerro olevasi Pohjola Vakuutuksen asiakas ja näytä vakuutuskorttisi OP mobiilista, jolloin maksat vain sopimushinnan.

Minulle on sattunut työtapaturma, liikennetapaturma tai Pohjola Vakuutus on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla Pihlajalinnan asiakaspalvelun numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon lopputuloksen.

Yleiset toimintamallit Pohjola Vakuutuksen vakuutusasiakkaille

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja urheilu- /lisenssivakuutukset, sairauden alkaessa tai tapaturman sattuessa ota yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun puhelimitse 0100 5225 tai Pohjola Terveysmestari -sovelluksen chatissa.

HUOM! Jatkokäynneille voit varata ajan ensikäyntisi yhteydessä Pihlajalinnan toimipisteessä tai soittamalla Pihlajalinnan asiakaspalvelun numeroon 010 312 010 tai verkkoajanvarauksestamme.

Korvausasioissa ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturmat ja liikennevahingot, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Pohjola Vakuutuksesta. Ilmoita viipymättä työtapaturmasta esihenkilöllesi. Työtapaturmissa tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

Korvausasioissa ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Yrityksen sairauskuluvakuutus, eli Terveysturvavakuutus, mahdollistaa asioinnin vakuutuskortilla, jolloin käyntisi kulut laskutetaan suoraan Pohjola Vakuutuksesta. Huomioithan, että korvausratkaisu tehdään laskun saavuttua vakuutukseen. Voit myös varmistaa korvattavuuden etukäteen halutessasi soittamalla Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Korvausasioissa ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen korvauspalveluun numeroon 0303 0303.

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee tarvittaessa pyynnön maksusitoumuksesta Pohjola Vakuutukseen vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • Pohjola Vakuutuksen myöntäessä maksusitoumuksen, on meillä mahdollisuus laskuttaa maksusitoumuksen mukaiset hoidot ja tutkimukset suoraan vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Pihlajalinnasta puhelimitse numerosta 010 312 010.

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa tapaturman sattuessa ota yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun puhelimitse 0100 5225 tai Pohjola Terveysmestari -sovelluksen chatissa.

HUOM! Jatkokäynneille voit varata ajan ensikäyntisi yhteydessä Pihlajalinnan toimipisteessä tai soittamalla Pihlajalinnan asiakaspalvelun numeroon 010 312 010 tai verkkoajanvarauksestamme.

Voit myös ensin tehdä vahinkoilmoituksen, joka on mahdollista täyttää Pohjola Vakuutuksen OP-mobiilissa, johon löydät ohjeet Pohjola Vakuutuksen Vahinkoavusta.

Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esihenkilön tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Vahinkoilmoituslomakkeen voi täyttää Pohjola Vakuutuksen omilla verkkosivuilla.