Pihlajalinnan laatupolitiikka ja laadunhallintajärjestelmä tukevat Pihlajalinnan konsernin strategiaa. Yhteistä laatupolitiikkaa noudatetaan koko Pihlajalinna-konsernissa.
Pihlajalinnan tavoitteena on varmistaa, että yhtiön toiminta vastaa voimassa olevaa lainsäädäntöä, viranomaismääräyksiä ja että toiminta on toimilupien ja toimialan vaatimusten mukaista.
Pihlajalinnan johto sitoutuu vaatimusten noudattamiseen ja valvoo asiakaskokemuksen, lääketieteellisen laadun, henkilöstötyytyväisyyden ja prosessilaadun kehitystä ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin laatutavoitteiden täyttämiseksi.
Pihlajalinnan johto on sitoutunut toiminnan ja laadunhallintajärjestelmän jatkuvaan parantamiseen ja luo edellytykset laatutavoitteiden saavuttamiselle.
Pihlajalinnan laatutavoitteet ovat seuraavat:
Pihlajalinnan yksityisillä lääkärikeskuksilla, sairaaloilla ja hammasklinikoilla, ikäihmisten Ikipihlaja-kodeilla sekä Uniikki-erityisasumispalveluilla ja Jokilaakson sairaalan osastoilla 2 ja 4 on ISO 9001 -laatusertifikaatti. Listan sertifioiduista toimipaikoista löydät täältä. Pihlajalinna Dextran koko toiminnalle on myönnetty myös tietoturvallisuuden hallintajärjestelmäsertifikaatti ISO/ IEC 27001.
Kaikilla Pihlajalinnan yksityisiä terveyspalveluja tuottavilla yksiköillä on lupaviranomaisten lupa terveydenhuollon palvelujen antamiseen (Laki yksityisestä terveydenhuollosta (152/1990) 4 §).