Pihlajalinnan laatupolitiikka ja laadunhallintajärjestelmä tukevat Pihlajalinnan konsernin strategiaa. Yhteistä laatupolitiikkaa noudatetaan koko Pihlajalinna-konsernissa.
Pihlajalinnan tavoitteena on varmistaa, että yhtiön toiminta vastaa voimassa olevaa lainsäädäntöä, viranomaismääräyksiä ja että toiminta on toimilupien ja toimialan vaatimusten mukaista. Pihlajalinnan johto sitoutuu vaatimusten noudattamiseen ja valvoo asiakaskokemuksen, lääketieteellisen laadun, henkilöstötyytyväisyyden ja prosessilaadun kehitystä ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin laatutavoitteiden täyttämiseksi. Pihlajalinnan johto on sitoutunut toiminnan ja laadunhallintajärjestelmän jatkuvaan parantamiseen ja luo edellytykset laatutavoitteiden saavuttamiselle. Pihlajalinnan laatutavoitteet ovat seuraavat:
Erinomainen asiakaskokemus: Net Promotion Score (NPS) > 80 (tai muu asiakaskokemuksen mittari)
Erinomainen potilasturvallisuus, jota varmistetaan ylivertaisella lääketieteellisellä osaamisella: hoitovirheiden määrä = 0
Henkilökunta on hyvinvoiva ja motivoitunut: Employee Net Promoter Score (eNPS) +15 (vuoteen 2025 mennessä)
Kliiniset ja hallinnolliset prosessit toimivat laadullisten tavoitteiden mukaisesti ja suunnitellusti
Laadunhallintajärjestelmää, ympäristöjärjestelmää ja tietoturvallisuuden hallintajärjestelmää noudatetaan Pihlajalinnan kaikessa toiminnassa.
Sertifikaatti kattaa toiminnan lääkärikeskuksissa, Ikipihlaja-kodeissa, erityisasumispalvelu Uniikeissa, Jämsän Terveydessä hoito-osastoilla 2, 4 ja kirurgian osastolla 5, Kuusiolinna Terveyden akuutti- ja kuntoutusosastoilla, Kolmostien Terveyden vuodeosastolla, Mäntänvuoren Terveyden vuodeosastolla ja Selkämeren Terveyden kuntoutusosastolla. Listan sertifioiduista toimipaikoista löydät täältä (pdf)
Pihlajalinnan yksityiset terveyspalvelut eli työterveys- ja lääkärikeskukset ja sairaalat on sertifioitu ISO 14001 -ympäristöjohtamisstandardin mukaan.
Kaikilla Pihlajalinnan yksityisiä terveyspalveluja tuottavilla yksiköillä on lupaviranomaisten lupa terveydenhuollon palvelujen antamiseen (Laki yksityisestä terveydenhuollosta (152/1990) 4 §).
Pihlajalinnan laatupolitiikka ja laadunhallintajärjestelmä tukevat Pihlajalinnan konsernin strategiaa. Yhteistä laatupolitiikkaa noudatetaan koko Pihlajalinna-konsernissa.
Pihlajalinnan omavalvontaohjelma, omavalvontasuunnitelmat ja omavalvonnan raportit.