
Pihlajalinna palvelee Ifin asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Pihlajalinna palvelee Ifin asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Henkilöasiakkaat (sairaus-, tapaturma- tai matkavakuutus):
Voit käyttää Ifin Suorakorvausta Pihlajalinnassa asioinnin yhteydessä sairaus- tai tapaturmavakuutuksellasi.
Katso lisätiedot ja vahinkoilmoitus: If - henkilöasiakkaille
Yritysasiakkaat (työnantajan vapaaehtoiset henkilövakuutukset, työtapaturmat ja ammattitautivakuutus):
Katso lisätiedot ja vahinkoilmoitus: If - yritysasiakkaille
Palvelemme myös Kalevan ja Mandatumin vakuutusasiakkaita

Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme ja valitse vakuutusyhtiöksi If.

Chat-vastaanotot palvelevat sekä selaimella että Terveyssovelluksessa ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Valitse vakuutusyhtiöksi verkossa If tai lisää vakuutus Terveyssovelluksen asetuksissa.

Voit asioida Pihlajalinnan tapaturmapäivystyksessä ajanvarauksella tai ilman.

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Mainitse, että olet Ifin vakuutusasiakas.
If Suorakorvaus -palvelu on käytössäsi Pihlajalinnan toimipisteissä sekä etäpalveluissa. Pihlajalinna tekee vahinkoilmoituksen puolestasi suoraan Ifiin vastaanoton jälkeen ja maksat lääkärikäynnistä useimmiten vain mahdollisen omavastuun.
Asioidessasi toimipisteessä
Varaa aika vastaanotolle ajanvarausohjeen mukaisesti.
Kerro kassalla, että sinulla on Ifin sairaus- tai tapaturmavakuutus ja anna kassalle lupa hakea suorakorvaus puolestasi. Teemme Pihlajalinnassa vahinkoilmoituksen puolestasi, eikä sinun tarvitse ilmoittaa lääkärikäynnistä Ifille itse.
Pääsääntöisesti korvauspäätös voidaan tehdä heti ja sinulta veloitetaan useimmiten vain omavastuu. Saat korvauspäätöksen Ifin Omat sivut -palveluun. Tietyissä tilanteissa korvauspäätöstä ei voida tehdä heti, jolloin maksat käynnin ensin itse. Vahinkoilmoituksesi on kuitenkin jo lähtenyt Ifiin ja If on sinuun yhteydessä jatkokäsittelyä varten.
Lääkkeet eivät toistaiseksi sisälly palveluun, joten muista hakea niistä korvaus erikseen.
Chat-vastaanotolla
Pihlajalinnassa voit asioida lääkärin chat-vastaanotolla joko suoraan selaimellasi tai Pihlajalinna Terveyssovelluksella.
Terveyssovellusta käyttäessäsi lisää vakuutusyhtiösi tiedot asetuksissa (Asetukset > Vakuutus > Ifin vakuutus). Jos asioit alle 12-vuotiaan huollettavan lapsesi puolesta, lisää lapsen vakuutustiedot asetuksista (Asetukset > Lapset > Vakuutus > Ifin vakuutus). Yli 12-vuotiaiden tulee asioida Terveyssovelluksessa omilla pankkitunnuksillaan.
Selaimen kautta asioidessasi valitse vakuutusyhtiöksi If ja vakuutustuotteeksi Oma sairaus- tai tapaturmavakuutus. Jos asioit alle 12-vuotiaan huollettavan lapsesi puolesta, valitse palveluun siirtyessäsi lapsen puolesta asiointi. Valitse vakuutusyhtiöksi If ja vakuutustuotteeksi Oma sairaus- tai tapaturmavakuutus. Yli 12-vuotiaiden tulee tunnistautua palveluun omilla pankkitunnuksillaan.
Puhelin- ja videovastaanotolla
If Suorakorvaus on käytettävissäsi, kun varaat ajan verkkoajanvarauksessa ja annat suostumuksen suorakorvauksen käyttöön ajanvarauksen yhteydessä.
Työnantaja voi ottaa henkilöstölleen vapaaehtoisia vakuutuksia, kuten sairauskuluvakuutuksia tai vapaa-ajan tapaturmavakuutuksia täydentämään työterveyssopimusta. Näitä ovat esimerkiksi If Solo ja Duo -palvelumallit.
Kun tarvitset hoitoa, toimi näin:
Hakeudu hoitoon Pihlajalinnalle ajanvarausohjeen mukaisesti tai työterveyshuollon kautta vakuutuksesi mukaan.
Varmista, tarvitsetko työterveydestä lähetteen erikoislääkärille. Jos tarvitset lähetteen, varaathan ensin ajan työterveyteen.
Kerro asioinnin yhteydessä Ifin vakuutuksesta. Tarvittaessa varaudu näyttämään Työntekijän Omia Sivuja Ifin sovelluksesta suoralaskutusta varten.
Vakuutuksesi mukaan laskutamme käynnin suoraan Ifistä tai maksat käynnin ensin itse ja haet korvausta jälkikäteen vakuutusyhtiöstä.
Tapaturman sattuessa, toimi näin:
Hakeudu hoitoon Pihlajalinnalle ajanvarausohjeen mukaisesti.
Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta ilmoittaa viipymättä esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.
Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Mikäli maksat mahdollisia lääke- ja muita vahinkoon liittyvä kuluja ensin itse voit hakea korvausta niistä Ifin omilla verkkosivuilla.
Liikennetapaturman sattuessa tee vahinkoilmoitus Ifiin Ifin verkkosivuilla.
Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Ifistä.
Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:
Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta Ifille vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
Ifin myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
Hyvä tietää Ifin vakuutusasiakkaana
Ifin terveysavusta voit tarkistaa jo ennen lääkärikäyntiä ennakkotiedon korvauksestasi sekä vakuutuksessasi jäljellä olevan omavastuun määrän. Terveysapu on Ifin yksityisasiakkaiden (oma ja lapsen tapaturma- tai sairausvakuutus) käytössä 24 /7. Terveysapu löytyy Ifin Omilta sivuilta sekä osoitteesta if.fi/terveysapu.