Valkeapaitainen asiakas istuu Pihlajalinnan lääkärikeskuksen tiloissa punaisella sohvalla.

Uutinen

Pihlajalinna Terveyssovellukseen uusia ominaisuuksia niin henkilö- kuin työterveysasiakkaille

12.10.2025

Maksaminen on nyt helpompaa henkilöasiakkaille. Työterveyden asiakkaat saavat puolestaan sujuvammin yhteyden työterveystiimiinsä.

Terveyssovelluksen versiopäivityksen myötä sovellukseen on tuotu kaksi uutta ominaisuutta helpottamaan asiakkaidemme asiointia.  

Jatkossa henkilöasiakkaat voivat maksaa chat-vastaanotosta kätevästi sovelluksen kautta. Pihlajalinnan työterveysasiakkaat voivat puolestaan tarkastella omaa työterveystiimiä ja varata ajan työterveyshoitajalle sovelluksen kautta. 

Saat uudet ominaisuudet automaattisesti käyttöösi, kun päivität sovelluksen. 

Chat-vastaanotosta maksaminen sovelluksessa 

Kun asioit Terveyssovelluksen chat-vastaanotolla itsemaksavana asiakkaana, voit maksaa asioinnista suoraan sovelluksen kautta. Laskun muodostumisen jälkeen se on mahdollista maksaa mobiilisti 24 tunnin sisään. Maksaminen tapahtuu Paytrailin kautta.  

Mistä löydän laskun? 

Chat-vastaanotolla asioinnin jälkeen saat ilmoituksen, kun lasku on valmis maksettavaksi sovelluksessa. Avoin lasku näkyy 24 tunnin ajan sovelluksen etusivulla.  

 Kuitin maksetusta laskusta näet Tapahtumat-näkymästä. 

Mitä tapahtuu, jos en maksa laskua 24 tunnin sisällä? 

Ennen kuin maksuaika sovelluksen kautta umpeutuu, saat muistutuksen avoimesta laskusta tekstiviestillä. Lasku kannattaa maksaa sovelluksen kautta, sillä muuten asioinnista muodostuu paperilasku, jonka saat postitse. Paperilaskuihin lisätään 6,14 euron laskutuslisä. 

Voinko maksaa sovelluksessa, jos asioin lapsen puolesta? 

Kyllä, huoltajat voivat myös maksaa asioinnista lastenlääkärin chat-vastaanotolla. 

Työterveysasiakkaat näkevät oman tiiminsä Terveyssovelluksessa 

Jos sinulla on työterveys Pihlajalinnassa, löydät jatkossa sovelluksen Etäasiointi-näkymästä uuden Työterveys-osion.  

Työterveys-osiossa näet oman työterveystiimisi. Voit myös näppärästi varata ajan omalle työterveyshoitajallesi osion kautta.  

Tutustu tarkemmin Terveyssovelluksen käyttöön työterveysasiakkaana: Työterveyden asiakkaalle 

Lisätietoja ja palaute 

Jos sinulla ilmenee ongelmia sovelluksen käytössä tai kaipaat lisätietoja, ota meihin yhteyttä sähköpostilla: [email protected] 

Otamme mielellämme myös vastaan palautetta sovellukseen liittyen. Anna palautetta tästä.

Lataa Pihlajalinna Terveyssovellus

Terveyssovelluksella pääset chat-vastaanotolle ja hoidat muitakin terveysasioitasi helposti.

1. Chat-vastaanotolla pikaisesti yhteys asiantuntijaan Asioi chat-vastaanotolla missä ja milloin vain ilman ajanvarausta. 2. Terveystietosi kulkevat aina mukanasi Sovelluksesta löydät sähköiset reseptit, rokotukset, tutkimustulokset sekä monet muut tärkeät terveystietosi. 3. Hoida terveysasioitasi monipuolisesti Keskustele asiantuntijan kanssa, uusi vanhentunut reseptisi tai varaa aika vastaanotolle. Sovelluksella hoidat terveysasioitasi helposti!

Pihlajalinnan mobiilisovelluksen aloitusnäkymä, jossa lukee 'Tervetuloa Saara!' sekä kutsu käyttää chat-vastaanottoa ilmaiseksi. Näkymässä on myös kuva lapsista juoksutelineissä ja linkki liittyä Pihlajalinnan Bonus -ohjelmaan.

Tutustu myös

Perheen isä katsoo punaista kännykkää sohvalla vauva sylissä.

Pihlajalinna Terveyssovellus

Terveyssovelluksella saat apua asiantuntijalta missä ja milloin tahansa. Sovelluksella voit myös varata ajan, uusia reseptin ja hoitaa monia muitakin terveysasioitasi.

Mies näppäilee älypuhelinta, jossa on mustat kuoret.

Pihlajalinna Terveyssovelluksesta saat pikaisesti apua moneen vaivaan

Terveyssovelluksella saat nopeasti yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen. Sovellukseen tallentuvat turvallisesti myös kaikki terveydentilaasi liittyvät sähköiset asiakirjat.