Pihlajalinna Terveyssovelluksesta saat pikaisesti apua moneen vaivaan

Pihlajalinna Terveyssovelluksella saat yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen missä ja milloin tahansa. Terveyssovellukseen tallentuvat turvallisesti myös kaikki terveydentilaasi liittyvät sähköiset asiakirjat.

Pihlajalinna Terveyssovelluksella saat kätevästi yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen, vaikka kesämökiltä tai ruuhkabussista. Pääset sairaanhoitajan, lääkärin ja lastenlääkärin chat-vastaanotoille nopeasti ilman ajanvarausta, ja chatissa voit kysyä terveysasioistasi monissa eri tilanteissa.

– Terveyssovelluksen chat-vastaanotolla päivystävät samat pätevät ja mukavat asiantuntijat kuin Pihlajalinnan palvelupisteissäkin. Chattaaminen on nykyaikainen ja henkilökohtainen tapa hoitaa monia asioita – myös terveyttä, lisää Pihlajalinna Terveyssovelluksen tuoteomistaja Katja Pistemaa-Savisto.

Sovelluksen kautta asioiminen on myös turvallista.

– Sovelluskaupat vahtivat tarkasti sovellusten ja niiden päivitysten ominaisuuksia. Terveyssovellus vaatii kirjautumisen yhteydessä vahvan tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla, joten henkilökohtaiset tiedot pysyvät varmassa tallessa ja turvassa. Myös maksu- ja Kela-korttitiedot ovat sovelluksessa tallessa asiointia varten. Sovelluksen käyttö vaikkapa mökiltä tai veneeltä onnistuu helposti, kun verkkopankkitunnistautumisen jälkeen jatkossa kirjautuminen hoituu helposti kasvojen tunnistuksen, sormenjäljen tai pin-koodin avulla, Pistemaa-Savisto vinkkaa.

Vastaanotto ja terveystiedot kätevästi samasta paikasta

Pihlajalinna Terveyssovellukseen kuuluu chat-palvelun lisäksi monia muitakin käteviä ominaisuuksia. Terveyssovellus on kuin aina mukana kulkeva muistio terveystiedoistasi, ja löydät sieltä helposti Pihlajalinnassa tehdyt terveydentilaasi liittyvät

  • kertomuskirjaukset
  • tulevat ajat
  • avoimet lähetteet
  • hoito-ohjeet
  • reseptit
  • laboratorio- ja kuvantamistulokset
  • reseptit
  • sairauslomatodistukset.

Sovelluksen kautta voit myös varata aikoja asiantuntijoille. Lisäksi voit valita seuran tai yhteisön, jolle haluat kartuttaa rahaa Pihlajalinna Bonus -ohjelman kautta.

Chat-vastaanotolla hoitaja tai lääkäri palvelee henkilökohtaisesti

Terveyssovelluksen käyttäminen on helppoa. Voit ladata sovelluksen puhelimeesi App Storesta tai Google Playsta, minkä jälkeen seuraat sovelluksen antamia ohjeita. Ensimmäisellä kerralla kirjaudut sovellukseen verkkopankkitunnuksillasi ja luot pin-koodin, jolla pääset jatkossa kirjautumaan Terveyssovellukseen.
Löydät sairaanhoitajan ja lääkärin chat-vastaanotot sovelluksen etusivulta. Alle 12-vuotiaan lapsen puolesta pääset asioimaan myös lastenlääkärin chat-vastaanotolla. Chat-vastaanotoista veloitetaan Terveyssovelluksen hinnaston mukaan.

– Chat-vastaanotolle tultaessa valitaan tilannetta sopivimmin kuvaava oire ja vastataan esitietokysymyksiin. Chat-vastaanotto kertoo arvioidun odotusajan, ja ennen vastaanoton alkua chatiin voi kirjoittaa lisätietoja oireesta tai lisätä valokuvia esimerkiksi ihottumasta. Kun asiantuntija liittyy keskusteluun, sovellus antaa ilmoituksen. Vastauksen ja hoito-ohjeet saa nopeasti ja henkilökohtaisesti, ja tarvittaessa lääkäri voi avata myös videoyhteyden, Pistemaa-Savisto kuvailee.

  • Lääkärin chat-vastaanotto on avoinna kello 7–23 vuoden jokaisena päivänä.
  • Hoitajan yöchat palvelee 23-07. Hoitaja voi konsultoida lääkäriä.
  • Lastenlääkärin chat-palvelu on avoinna arkisin klo 8–22 ja viikonloppuisin klo 8–18. Voit asioida lastenlääkärin kanssa ilman ajanvarausta. Huom! Heinäkuussa Lastenlääkärin chat-palvelu on auki poikkeusaukioloajoin ma–pe 8–20 ja la–su 8–18.
  • Mielen huoli -linja on avoinna arkisin klo 8–18. Linjalta saat apua pieniin ja suuriin mielenterveyden asioihin.

Pihlajalinna Terveyssovellus kehittyy asiakaspalautteen perusteella
Pihlajalinna Terveyssovellus tarjoaa erilaisia palveluita työterveysasiakkaille, yksityisasiakkaille, vakuutusasiakkaille, alle 12-vuotiaiden lasten huoltajille ja kuntayhtiöiden asiakkaille. Terveyssovelluksessa voit valita asiakkuuden ja sopivimman asiointitavan helposti.

– Terveyssovellusta kehitetään koko ajan asiakaspalautteen perusteella, ja Pihlajalinna Terveyssovelluksen käyttäjämäärät kasvavat koko ajan. Kaikkiaan Pihlajalinnan asiakkaista jo 38 prosenttia saa apua vaivoihinsa etäpalveluiden kautta. On selvää, että etäpalvelut ovat tulleet jäädäkseen, Pistemaa-Savisto kertoo.

Lue, mitä kaikkia vaivoja lääkäri-chatissa ja etävastaanotoilla voi hoitaa!

Lue myös