Pihlajalinna palvelee LähiTapiolan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Lisätietoa vakuutusyhtiösi toimintamalleista löydät LähiTapiolan verkkosivuilta.
Varaa aika Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soita ajanvarauksemme puhelinnumeroon 010 312 010.
Jos olet LähiTapiola Pirkanmaan alueyhtiön henkilöasiakas, voit sairauden tai tapaturman sattuessa ottaa yhteyttä myös LähiTapiola Pirkanmaan Terveyspalveluun. Palvelu on avoinna vuoden jokaisena päivänä 6-22. Numero on 03 3391 1200.
Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. LähiTapiolan sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.
Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon lopputuloksen.
Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:
• Vakuutusehdoistasi tai LähiTapiolan asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
• Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
• Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.
Yleinen toimintamalli LähiTapiolan vakuutusasiakkaalle
• Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen LähiTapiosta
• Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan LähiTapiolasta Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.
Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:
• Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta LähiTapiolaan vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
• LähiTapiolan myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
• Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Pihlajalinnasta puhelimitse numerosta 010 312 010.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää LähiTapiolan omilla verkkosivuilla.
Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Voit täyttää vahinkoilmoituslomakkeen LähiTapiolan omilla verkkosivuilla.