Kolme naista istuu penkillä käytävällä samalla kun valkotakkinen lääkäri kävelee heidän ohi.

Nykyisille yritysasiakkaille

Oletko jo Pihlajalinnan työterveysasiakas? Löydät tältä sivulta kaikki tarvittavat ohjeet ja linkit nykyisille asiakkaille.

Usein etsittyjä sisältöjä

Pihlajalinnan Työterveysportaali on tarkoitettu yrityksesi ja Pihlajalinnan työterveysammattilaisten yhteistyöhön. Työterveysportaalissa voit ylläpitää henkilöstön tietoja, kirjata poissaoloja ja tarkastella työterveyden raportteja. Jos sinulla ei ole vielä Työterveysportaaliin tunnuksia, ota yhtyettä työterveystiimiisi. Kirjaudu Työterveysportaaliin

Maksusitoumusta käytetään silloin, jos on tarve ostaa palveluita, joista ei ole sovittu työterveyssopimuksella. Maksusitoumuksen myöntäjä (esim. esihenkilö) toimittaa maksusitoumuksen sähköisellä lomakkeella.

Avaa maksusitoumuslomake. Lomakkeen avaaminen ja lähetys on täysin tietoturvallista.

Työntekijä itse soittaa Pihlajalinna hoitajapuhelinpalveluun, jossa varmistetaan maksusitoumuksen saapuminen ja tehdään tarvittava ajanvaraus. Palveluaika ympäri vuorokauden jokaisena vuoden päivänä. Yritystä laskutetaan maksusitoumuksen tietojen mukaisesti.

Työterveyden terveystarkastuksissa käytetään apuna sähköisiä kyselyitä. Niiden avulla saadaan kohdennettua tarkastukset ja niistä seuraavat ohjaus- ja seurantakäynnit tuloksellisesti.

Avaa työhöntulotarkastuksen esitietolomake.

Työterveyspalvelut laskutetaan jokaisen kuukauden lopussa. Laskutuskausi päättyy laskutusta edeltävänä päivänä, jolloin kuukauden viimeisten päivien työterveyskäynnit laskutetaan seuraavan kuun laskutuksen yhteydessä. Työterveyslasku saattaa sisältää myös muita tapahtumia aikaisemmilta kuukausilta esimerkiksi alihankintojen laskutuksen tai vakuutusyhtiön hylkäyspäätösten vuoksi. Lasku ja laskun liitteet toimitetaan aina erikseen. Liitteiden avaamiseksi tarvitaan salasana, joka toimitetaan ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Emme voi lähettää salasanaa organisaation yleiseen sähköpostiosoitteiseen tietosuojavaatimusten vuoksi. Salasanan sisältävä sähköposti lähetetään työterveyden sopimushallintotiimistä osoitteesta [email protected]. Liitteet avataan joka kuukausi samalla salasanalla. Saamme usein kyselyitä liittyen työterveyslaskujen liitteiden sisältöön ja tarkkuuteen. Laki potilaan asemasta ja oikeuksista määrittää potilastiedot yksiselitteisesti salassa pidettäviksi. Näin ollen työterveyspalveluiden käyttäjäkohtaista tietoa laskujen liitteillä emme voi näyttää. Erittelyt ovat aina ryhmätason tietoa. Laskutuksen oikeellisuuden varmistamiseksi voimme liittää laskuun erillisen nimilistan niistä yrityksen työntekijöistä, jotka ovat laskutusjaksolla käyttäneet työterveyshuollon palveluja ja erillisen lukumääräisen listauksen toimenpiteistä, joita laskutusjaksolla on tehty (esim. 5 kpl toimenpiteitä tai tyyppitietoina lääkärikäynti- tai laboratoriokäyntilukumäärät). Toimenpidetiedot eivät saa olla yhdistettävissä tiettyyn työntekijään. Erittely laskutuskoodeittain voidaan täten toimittaa vain niihin yrityksiin, joissa työntekijöitä on 11 tai enemmän. Lisätietoja

Lähteet

Työnantajan tulee hakea Kelalta työterveyshuollon kustannusten korvauksia 6 kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä. Pihlajalinna Työterveys voi helpottaa hakuprosessia toimittamalla työterveyshuollon kustannus- ja toimintatiedot sähköisesti suoraan Kelan asiointipalveluun. Tämä nopeuttaa korvaushakemusten käsittelyä ja säästää aikaa. Toimintamalli:

  1. Tietojen lähetys: Työterveyshoitaja lähettää työnantajakohtaiset kustannusten pohjatiedot Kelan sähköiseen palveluun (minimiveloitus 1 tunti).

  2. Tarkistaminen: Työnantaja tarkistaa palveluntuottajan lähettämät tiedot Kelan asiointipalvelussa.

  3. Hyväksyntä: Työnantaja voi muokata tietoja palvelussa ja hyväksyy ne korvaushakemuksen pohjaksi.  

Ohje työnantajalle: Jos et halua työterveyshuollosta esitäytettyä Kelan korvauslomaketta (myöskään paperisena tai PDF-tiedostona), vaan haluat tehdä sen itse, ilmoitathan asiasta työterveyshoitajallesi mahdollisimman pian. Korvaushakemuksen ajankohta riippuu tilikaudestanne. Työterveyden kustannus- ja toimintatiedot kootaan, kun tilikauden viimeinen lasku on maksettu. Perustietoa työterveyshuollon kustannusten korvaamisesta löydät Kelan sivuilta. Ole yhteydessä työterveyshoitajaanne siirtyäksenne vaivattomaan korvausten hakuun Kelan asiointipalvelussa.

Yhteystiedot

Yritysasiakkaiden yhteyshenkilöt

Nykyiset yritysasiakkaat voivat olla yhteydessä

  • omaan työterveyshoitajaan

  • oman yksikön palveluvastaavaan

  • alueelliseen palvelupäällikköön.

Kaikki palveluvastaavat tavoittaa osoitteella [email protected]

Yleiset yhteystiedot

Asiakaspalvelu: 010 312 010 Palvelemme vuorokauden ympäri, joka päivä. Palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti Laskutustiedustelut: [email protected]

Alueelliset yhteystiedot

Alueellinen palvelupäällikkö: Reetta Lehtikangas, 040 641 8948 Palveluvastaavat:

Alueellinen palvelupäällikkö: Satu Pajamäki, 044 461 4303 Palveluvastaavat:

  • Turku keskusta, Kupittaa, Lieto: Elina Grönlund, 044 270 4446

  • Kemiö, Salo, Parainen, Raisio: Katariina Lindroos, 040 6855 308

Alueellinen palvelupäällikkö: Outi Pinomäki, 040 186 5525 Palveluvastaavat:

Alueellinen palvelupäällikkö: Maria Männistö, 040 901 3137, [email protected] Palveluvastaavat:

  • Pietarsaari: Monica Björklund, 040 774 2815

  • Vaasa, Laihia, Seinäjoki: Tanja Saukko, 010 312 140

  • Alavus, Kuortane, Ähtäri, Soini: Riitta Roth, 050 451 3166

  • Kankaanpää, Ikaalinen, Parkano, Hämeenkyrö, Ylöjärvi: Pia Hakala, 040 670 3692

Alueellinen palvelupäällikkö: Kaisa Haataja, 050 451 2527 Palveluvastaavat: 

  • Oulu Isokatu ja Kemi: Hannele Mustakangas, 050 451 2517

  • Oulu Kapellimestarinkatu ja Hiironen, Oulainen ja Raahe: Tanja Heikkilä, 040 682 1407

  • Oulu Rehapolis: Teija Ohtonen, 050 562 7091

  • Kempele, Muhos, Liminka ja Tyrnävä: Maarit Takapuro, 050 316 6890

Alueellinen palvelupäällikkö: Sonja Ignatius-Eskelinen, 040 610 6034 Palveluvastaavat:

  • Kuopio, Kaavi, Keitele, Pielavesi, Vesanto: Riikka Hänninen, 040 610 6077

  • Joensuu, Nurmes, Outokumpu, Rautavaara: Lotta Sivonen, 040 677 0935

  • Varkaus, Leppävirta, Suonenjoki: Heli Väänänen, 040 198 1148

  • Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi, Vieremä: Minna Antikainen, 040 542 0775

  • Mikkeli, Juva, Kangasniemi, Puumala: Tiina Luntinen, 040 186 0532

  • Savonlinna, Rantasalmi, Pieksämäki, Mäntyharju, Hirvensalmi, Mikkeli: Päivi Liukkonen, 040 824 0790

Alueellinen palvelupäällikkö: Kaisa Haataja, 050 451 2527 Palveluvastaavat:

Alueellinen palvelupäällikkö: Eveliina Hasari, 040 563 5891 Palveluvastaavat:

  • Levi, Rovaniemi, Sodankylä, Kolari: Jonna Erkkilä, 040 630 1236

Kuinka varaan ajan? Mitä työterveyssopimukseeni kuuluu?

Olemme koostaneet työntekijöille ohjeet mm. ajanvaraukseen ja työterveyssopimuksen sisältöön liittyen erilliselle ohjesivulle.

Samalta sivulta löydät myös Pihlajalinnan työterveysasiakkaan mahtavat edut.

Naislääkäri ja mieslääkäri Pihlajalinnan lääkärintakeissa seisovat hymyillen persikanväristä taustaa vasten.

Ajankohtaista työterveydessä

Vuorotyö kuormittaa kehoa ja unta. Lataa Pihlajalinnan uniopas ja tue henkilöstösi palautumista ja jaksamista.

Tukea vuorotyön kuormitukseen – Uniopas vuorotyöntekijälle

Mies istuu vuoteen reunalla pidellen päätään käsissään, vaikuttaen väsyneeltä tai stressaantuneelta.

Työikäisen hyvä uni tukee työkykyä ja aivoterveyttä

Työtiimi kokouksessa modernissa neuvotteluhuoneessa – iloinen tunnelma ja vuorovaikutteinen keskustelu.

Yrityksen päihdeohjelma

Ihmisiä istumassa piirissä keskustelutilanteessa – kuva keskittyy käsien ja asentojen eleisiin.

Työpaikan päihdeongelmat – yleisyys, vaikutukset ja kustannukset

Henkilö istuu pää käsissään tietokoneen äärellä, vaikuttaa stressaantuneelta tai uupuneelta.

Miksi yrityksenne päihdeohjelma olisi hyvä päivittää?

Nainen katsoo ulos ikkunasta rauhallisesti ja pitelee sinistä kahvikuppia kädessään.

Työpaikkakiusaaminen ei aina ole sitä, miltä se näyttää

Ikkunan läpi kuvattuna kaksi työntekijää kannettavien tietokoneiden äärellä.

Väärinkäsitykset, ristiriidat ja kiusaaminen työpaikalla – kuinka edistää psykologista turvallisuutta?

Mies istuu silmät suljettuina ja hymyilee rauhallisesti, heijastus ikkunalasissa.

Mielen rauhoittaminen työpaikan konfliktitilanteissa

Hymyilevä nainen avantouinnilla jäätyneellä järvellä talvisessa maisemassa.

Työfysioterapeutin suoravastaanotto lyhentää hoitopolkua ja vahvistaa työkykyä