
Pihlajalinnassa vastuullisuus tarkoittaa laadukkaita palveluita, tietoturvan varmistamista, oikeudenmukaista työyhteisöä sekä ympäristöstä huolehtimista.
Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista, joka kehittää vaikuttavia hoitopolkuja. Pihlajalinnassa vastuullisuus tarkoittaa laadukkaita palveluita, tietoturvan varmistamista, oikeudenmukaista työyhteisöä sekä ympäristöstä huolehtimista.
Laadukkaat ja vaikuttavat palvelut: Pihlajalinna tarjoaa korkealaatuisia terveyspalveluita, joita tukee ISO 9001 -laatujärjestelmä.
Tietoturva ja tietosuoja: Pihlajalinna on sitoutunut noudattamaan ISO 27001 -standardia, joka varmistaa vahvan tietoturvan ja tietosuojan toteutumisen yhtiön toiminnassa.
Tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen työyhteisö: Ammattilaisia kohdellaan yhdenvertaisesti ja heidän ammatillista kehittymistään tuetaan monipuolisesti.
Ilmastovastuu ja ympäristö: Vuonna 2024 Pihlajalinnan päästöintensiteetti oli 44,6 t CO₂-ekv./MEUR (sijaintiperusteinen). Pihlajalinna on sitoutunut Science Based Targets -aloitteeseen (SBTi) ja asettamaan tieteeseen perustuvat päästövähennystavoitteet Pariisin ilmastosopimuksen 1,5 asteen lämpenemistavoitteen mukaisesti. Ilmastotiekarttamme ohjaa kohti SBTi-tavoitteita, ja konsernilla on käytössä ISO 14001 -ympäristöstandardi.
Läpinäkyvä ja varmennettu raportointi: Varmennettu CSRD-raportointi tukee johdonmukaista ja läpinäkyvää vastuullisuuskehitystä.
UN Global Compact -yritysvastuualoite: Pihlajalinna on sitoutunut tukemaan toiminnassaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteita (Sustainable Development Goals).
EcoVadis-kultataso: Maailman luotetuin yritysvastuuluokituksen myöntäjä EcoVadis on arvioinnissaan myöntänyt Pihlajalinnalle kultamitalin.
Lue lisää vastuullisuudesta Pihlajalinnassa
Vaikuttavia hoitopolkuja ja toimialan vetovoimaisinta yrityskulttuuria rakentava terveydenhuollon uudistaja.

Yksityinen terveysmarkkina kasvaa, ja julkisen sektorin odotetaan kasvattavan yhteistyötä yksityisten toimijoiden kanssa asteittain.

Pihlajalinnassa vastuullisuus tarkoittaa laadukkaita palveluita, tietoturvan varmistamista, oikeudenmukaista työyhteisöä sekä ympäristöstä huolehtimista.

Pihlajalinnan näkymät ja keskipitkän aikavälin strategiset tavoitteet.

Keskeiset toimintaperiaatteet ja menettelytavat, joita Pihlajalinna noudattaa viestinnässään pääomamarkkinoiden, median ja muiden sidosryhmiensä kanssa.