Lääkärin uratarina: Jussi Hyyrynen

Etsitkö uutta uraa lääkärinä? Muusikon ja lääkärin uran yhdistänyt Jussi Hyyrynen kertoo neljä syytä, miksi lääkärit viihtyvät Pihlajalinnassa.

Katso Pihlajalinnan avoimet työpaikat

Yleislääkäri Jussi Hyyrysellä oli nuorena vain yksi uratavoite: tulla ammattimuusikoksi. YUP-yhtyeen kitaristina tunnetuksi tullut Hyyrynen opiskeli hetken aikaa kitaransoiton opettajaksi, mutta totesi pian, ettei siitä ole leipäammatiksi.

Uusi ura löytyi lääketieteen parista. Nyt Hyyrynen on työskennellyt Pihlajalinna Dextran päivystyksessä jo 12 vuoden ajan, luopumatta täysin muusikon urasta.

Hyyrynen kertookin nyt, miksi lääkärin kannattaa valita työpaikakseen juuri Pihlajalinna:

1. Työ mahdollistaa panostamisen myös muihin elämän intohimoihin

Hyyrynen on kulkenut lääkärin ja muusikon urapolkua rinnakkain jo parikymmentä vuotta, heti lääketieteellisestä valmistumisesta lähtien. Kun päivystyksen ovi sulkeutuu, Hyyrynen siirtyy bändinsä ja levy-yhtiönsä pariin.

– Pihlajalinnalla kahden uran yhdistäminen on aina sujunut todella hyvin. Se on yksi iso syy, miksi olen viihtynyt yksityisellä puolella ja Pihlajalinnalla niin pitkään. Erityisesti päivystyksessä vuorot on mahdollista sopia todella joustavasti, ja pystyn aikatauluttamaan työvuorot musiikkihommien ympärille.

– Välillä saatan tehdä pari kuukautta lääkärin töitä tavallista enemmän ja jäädä sen jälkeen pariksi kuukaudeksi kokonaan pois. Järjestely on toiminut täydellisesti esimerkiksi kiertueiden aikana.

Salli toiminnalliset evästeet nähdäksesi sisältöihin liitetyt Youtube-videot


Jussi Hyyrynen on tehnyt koko lääkärinuransa päivystyksessä. Nopea tempo ja potilaan auttaminen vaihtelevissa tilanteissa on haaste, joka kiehtoo edelleen.

2. Lääkäri saa tehdä lääkärin työtä

Pihlajalinnalla pääsee työskentelemään hyvin lähellä lääkäreitä sekä kuulemaan heidän toiveitaan ja kehitysehdotuksiaan. Tavoitteena on kehittää jatkuvasti erilaisia työkaluja, jotta lääkäri saisi keskittyä työssään olennaiseen ilman turhaa byrokratiaa.

Lääkärit nähdään paitsi tiimiläisinä, myös asiakkaina, joita haluamme palvella mahdollisimman hyvin. Haluamme tehdä heidän työnsä niin helpoksi kuin mahdollista.

Meillä työskentelee lääkäriasiakasvastaavia, joiden tehtävä on tukea lääkäreitä arjessa. Ajatus on lähtenyt lääkäreidemme omasta toiveesta saada lisää apua käytännön asioihin ja perehtymiseen.

3. Sujuva hoitoketju pitää asiakkaat tyytyväisinä

Pihlajalinnan hoitojärjestelmän sujuvuus sekä toiminnan ihmisläheisyys saa kiitosta Hyyryseltä.

– Kun potilas tulee päivystykseen sisään, hän pääsee hyvin nopeasti lääkärin vastaanotolle ja tutkimuksiin. Hoitopolku on suunniteltu niin, että potilas kokee sen sujuvaksi. Asiakkaat ovat siksi todella tyytyväisiä, ja se luo positiivista ilmapiiriä, Hyyrynen kertoo.

– Pihlajalinna on kasvustaan huolimatta lääkärikeskuksena ketterä. Hoidamme asiat nopeasti ja ilman turhaa byrokratiaa. Huomioimme toiminnassa paikalliset ja yksilölliset eroavaisuudet, eikä yksittäisen lääkärin ääni huku meillä massaan,

4. Kollegan tuki on aina lähellä

Hyyrysen mukaan kenties tärkein syy Pihlajalinnassa viihtymiseen on lämmin ja avulias työilmapiiri.

– Töihin on aina kiva tulla, kun niitä saa tehdä mukavien ihmisten kanssa. Yhteisömme on positiivinen, kannustava ja kollegiaalinen. Minun on helppo kysyä viereisen oven takaa, mitä mieltä erikoislääkärikollegani on ja voisiko hän ottaa ylimääräisen potilaan, Hyyrynen kuvailee.

– Huomioimme aina ihmisen ja kuulemme, mitä hänellä on sanottavana. Työskentelemme ihmisinä toisiamme lähellä. On hienoa olla osa tiimiä, joka katsoo voimakkaasti eteenpäin ja uskon, että lääkärimme ajattelevat samoin.

Kiinnostuitko? Hae lääkäriksi Pihlajalinnaan! Katso avoimet työpaikkamme.

Rekrytoinnin yhteystiedot löydät täältä.

Teksti ja kuvat: Janita Lindström 8.2.2022

Tutustu uratarinoihin Pihlajalinnassa