EräViikingit ja Pihlajalinna yhteistyöhön

”Tärkeä osa urheiluseurayhteistyötä on urheilijan hyvinvoinnin tukeminen ja vammojen ennaltaehkäisy”

25.5.2022

EräViikingit ry ja Pihlajalinna ovat solmineet 2+1 -vuotisen yhteistyösopimuksen, joka tarjoaa laadukkaan hoitopolun kaikille EräViikinkien jäsenille sekä heidän läheisilleen. On kyse sitten äkillisistä tapaturmista tai yleisterveydenhuollon palveluista, löytyy pääkaupunkiseudun toimipisteistä palvelua eri tarpeisiin.

Pihlajalinna huolehtii EräViikinkien tarpeisiin perustuen sen jäsenistölle kattavat yleis- ja erikoislääkäripalvelut, laboratoriodiagnostiikan, kuvantamistutkimukset ja kliinisfysiologiset tutkimukset. Lisäksi Pihlajalinna hankkii tarvittaessa urheilijoiden käyttöön niin ravitsemusasiantuntijan kuin urheilupsykologinkin palvelut sekä urheilufysioterapeutin palvelut.

EräViikinkien liigajoukkueiden yhteyslääkärinä toimii liikuntalääketieteen erikoislääkäri Petri Helenius.

Pihlajalinna järjestää vuosittain koulutuksia, joiden sisältö käsittelee esimerkiksi urheiluun liittyviä tyyppivammoja ja -vaivoja, niiden ennaltaehkäisyä, urheilijan ravitsemusta tai psyykkistä hyvinvointia. Yhteistyösopimuksen myötä myös EräViikinkien henkilökunnan työterveyspalvelut ovat Pihlajalinnassa.

− On hienoa päästä tekemään taas yhteistyötä Pihlajalinnan kanssa, josta seurallamme on kokemuksia jo aiemmiltakin vuosilta. Pihlajalinna on viime vuosina kasvanut entisestään ja tarjoaa seuramme jäsenistölle hyvät ja nopeat hoitomahdollisuudet loukkaantumisten sattuessa sekä perheille muutenkin helposti tavoitettavat lääkäri- ja muut terveydenhoitopalvelut. Uutena tärkeänä asiana sopimuksessa on bonusohjelma, jonka avulla jäsenistön ja perheenjäsenten käyntien kautta kertyy seuralle bonusta, jota tulemme kohdentamaan juniorien valmennustoiminnan kustannuksiin tulevaisuudessa, toteaa seuran toiminnanjohtaja Jari Oksanen.

Keskeisenä osana yhteistyösopimusta on Pihlajalinna Bonus, jota kerryttävät kaikki seuran kannattajien yksityis- ja vakuutuskäynnit Pihlajalinna lääkärikeskuksissa sekä sairaaloissa. Käyttäjälle bonusohjelma on maksuton.

Bonusohjelmaan on helppo liittyä Pihlajalinnan Terveyssovelluksesta, josta löydät kohdan ”bonus”. Valitse asiakkuusohjelmista ”EräViikingit ry” ja klikkaa liity. Voit tehdä kirjautumisen myös Pihlajalinnan nettisivujen kautta kirjautumalla OmaPihlajalinna-sivuille pankkitunnuksilla.

− Olemme iloisia alkaneesta yhteistyöstä lähes 2000 jäsentä omaavan EräViikinkien kanssa. Meille on tärkeää olla suomalaisten urheiluseurojen pitkäaikainen ja luotettu kumppani. Haluamme taata EräViikinkien jäsenille sujuvan ja nopean hoitoon pääsyn täällä pääkaupunkiseudulla. Asiantuntijamme tuntevat eri lajit ja niille tyypillisten vammojen hoidon. Tärkeä osa urheiluseurayhteistyötä on myös urheilijan hyvinvoinnin tukeminen ja vammojen ennaltaehkäisy, Pihlajalinnan Uudenmaan aluejohtaja Riia Siivikko kertoo.

Lue lisää Pihlajalinnan urheiluseurayhteistyöstä

Lue lisää Pihlajalinna Bonuksesta