Turvallinen asiointi Pihlajalinnassa

Pyrimme palvelemaan asiakkaitamme normaaliin tapaan nykytilanteesta huolimatta.

Huomioimme asiakkaiden terveysturvallisuuden toimipisteissämme. Noudatathan näitä ohjeita, kun tulet lääkärikeskukseemme:

  • Käytäthän yksiköissä asioidessasi aina kasvomaskia, ja huolehdi turvavälistä muihin asiakkaisiin. Seuraa opasteita ja henkilökunnan antamia ohjeita.
  • Saavu vastaanotolle täsmällisesti.
  • Ilmoittaudu ensisijaisesti tekstiviestillä tai ilmoittautumisautomaatilla, mikäli sellainen on käytössä.
  • Mikäli ilmoittaudut asiakaspalvelupisteessä, pidä turvaväliä muihin asiakkaisiin ja työntekijöihin.
  • Henkilöstömme huolehtii hyvästä käsihygieniasta, huolehdithan sinäkin.
  • Hygieniasyistä emme kättele.
  • Yskit ja aivasta hihaasi tai kertakäyttöiseen nenäliinaan.
  • Henkilöstömme on töissä vain täysin terveenä.
  • Emme käsittele käteistä. Olemme luopuneet käteisen käytöstä maksuvälineenä.

Toimi näin, jos sinulla on hengitystieoireita ja haluat keskustella asiantuntijan kanssa

Jos haluat keskustella oireistasi asiantuntijan kanssa, tarvitset sairauspoissaolotodistuksen tai lähetteen koronatestiin, ota yhteyttä Pihlajalinna Terveyssovelluksen kautta ilman ajanvarausta, varaa etävastaanottoaika verkkoajanvarauksesta tai infektiovastaanottoaika.

Toimi näin, jos sinulla on vastaanotto- tai tutkimusaika varattuna lääkärikeskukseen ja sinulla on hengitystieoireita

  • Varatun ajan voi siirtää, vaihtaa tai peruuttaa Pihlajalinnan verkkopalvelussa, Pihlajalinna Terveyssovelluksessa tai puhelimitse. Löydät ohjeet ajan peruuttamiseen täältä.
  • Osa vastaanottoajoistamme on saatavana myös etävastaanottona. Jos vointisi mahdollistaa etäasioinnin, voit tiedustella mahdollisuutta vaihtaa aikaa etävastaanotoksi soittamalla asiakaspalveluun.
  • Voit myös tiedustella infektioasiakkaille suunnattuja vastaanottoaikoja, jos etäasiointi ei ole mahdollinen.
  • Voit tarvittaessa myös siirtää aikaa eteenpäin, mikäli asiasi hoito voi odottaa, kunnes olet tervehtynyt.