Mielen huoli -linja

Mielen huoli -linjan kautta saat arvion tilanteeseesi ja sinut ohjataan tarvitsemasi avun piiriin, esimerkiksi keskustelutukeen. Mielen huoli -linjassa saat mielenterveysasioihin kohdennettua, ammattilaisen antamaa apua oikea-aikaisesti.

Mielen huoli -linjaan voi olla yhteydessä pienissä ja suurissa mielenterveyteen liittyvissä asioissa. Tällaisia voivat olla esimerkiksi ahdistus, mielialaongelmat, masennus, uupumus, stressi, unettomuus, jaksamisen ongelmat, yhtäkkiset elämänmuutokset sekä muut toiminta- tai työkykyä uhkaavat tilanteet.

Tilannearvion jälkeen sinut ohjataan sopivimmalle ammattilaiselle joko etäpalveluun tai lähimpään toimipisteeseen.

Varaa aika Mielen huoli -hoitajalle verkkoajanvarauksesta tai soita Mielen huoli -linjalle numeroon 010 312 023 (hinta pvm/mpm).

Voit asioida myös Mielen huoli -linjan chatissa Pihlajalinna Terveyssovelluksella. Mielen huoli -linja ja chat ovat avoinna arkisin klo 8–18.

Mitä tapahtuu, kun otat yhteyttä Mielen huoli -linjaan?

Ensimmäisen yhteydenoton aikana pohdit tilannettasi yhdessä ammattilaisen kanssa, joka ohjaa sinut tilanteeseesi parhaiten soveltuvan palvelun piiriin. Vaihtoehtoja ovat esimerkiksi Mielen huoli -hoitajan etävastaanotto, lyhytterapia, univalmennus, psykologin vastaanotto tai lääkärin vastaanotto.

Kokemuksia Mielen huoli -linjasta

”Ei tarvitse itse punnita, onko oma haaste liian pieni tai suuri. Kannattaa olla rohkeasti yhteydessä, jos tuntuu, että oma kuorma on tullut liian täyteen. Varmasti saa hyvän vastaanoton ja oikean tasoista apua tilanteeseensa.”

”Tulin kohdatuksi.”

”Olen saanut oivalluksia.”

”Elämäni paras päätös hakea apua.”

”Olisin edelleen varmaan syvissä vesissä, jos en olisi saanut nopeasti apua.”

”En tiennyt, että sitä voi katsoa näinkin.”

”Minulla on kapasiteettia enemmän kuin tiesinkään.”

"Olo on keventynyt, kun saa puhua yhdessä jonkun kanssa, eikä tarvitse itsekseen pyörittää samoja ajatuksia. Mukava, kun keskustelu alkoi niin nopeasti yhteydenoton jälkeen.”

"Hyviä, puhdistavia keskusteluita, hyvää ja selkeää kohtaamista, nopea vastaus avun tarpeeseen. Helpottunut olo, pääsi purkamaan mieltä vaivanneet asiat. Elämä nyt paljon valoisampaa, saan nukuttua ja toimittua aiempaa paremmin. Oppinut keinoja suhtautua asioihin eri tavoilla sekä toimia eri tavoilla, oppinut hyväksymään epävarmuuksia ja kuulostelemaan hyväksyvästi omia ajatuksia ja tunteita.”

Työterveysasiakkaat

Pihlajalinnan työterveysasiakkaat hakeutuvat Mielen Pihlajalinnan palveluihin Mielen huoli -linjan tai oman työterveystiimin kautta. Pihlajalinnan työterveyden asiakasyritys saa palvelun käyttöönsä ottamalla yhteyttä omaan työterveystiimiin tai asiakkuuspäällikköön. Pihlajalinnan työterveysasiakkaat saavat ohjeet palvelun käytöstä työterveyshoitajalta.

Hinnasto

Mielen huoli -linjan ja muiden Mielen Pihlajalinnan palveluiden hinnat löydät hinnastosta

Muut Mielen Pihlajalinnan palvelut

Oman mielen esteiden, kuten murehtimisen, ahdistuksen tai muun hankalan tunteen kanssa ei tarvitse jäädä yksin: ammattiapua on ulottuvillasi. Mielen Pihlajalinnasta saat apua pieniin ja suuriin mielen hyvinvointiin liittyviin asioihin.

Lue myös