Mielen huoli -linja

Pihlajalinnan Mielen huoli -etäpalvelu tarjoaa nopeaa ja laadukasta matalan kynnyksen apua jaksamisen ongelmiin, ahdistuneisuuteen, mielialaongelmiin sekä muihin toiminta- ja työkykyä mahdollisesti uhkaaviin tilanteisiin.

Mielen huoli -linjaan voi ottaa yhteyttä joko Pihlajalinna Terveyssovelluksessa tai puhelimitse, p. 010 312 023. Ammattiapu on saatavilla heti mieltä kuormittavien tilanteiden alkuvaiheessa ennen kuin tilanne pahenee tai kroonistuu.

Voit varata Mielen huoli -linjalta ajan puhelin- tai videokeskusteluun Mielen huoli -hoitajan kanssa (psykiatrinen tai psykiatrisesti orientoitunut sairaanhoitaja). Mielen huoli -hoitaja tarjoaa mielenterveyden asiantuntijana keskusteluapua, myös pienemmissä huolenaiheissa. Ensivaiheen tuki voi sisältää korkeintaan 1-3 Mielen huoli -hoitajan etävastaanottokäyntiä. Mielen huoli -hoitaja ohjaa asiakkaan tarvittaessa muihin Pihlajalinnan mielen hyvinvoinnin palveluihin.

Mielen huoli -linja on avoinna Terveyssovelluksen chatissa arkisin klo 8–16 ja puhelimitse arkisin klo 8–18.

Pihlajalinna Terveyssovelluksessa palvelu aloitetaan Mielen huoli -painikkeen kautta. Kahden esikysymyksen jälkeen asiakas pääsee keskustelemaan asiantuntijan kanssa Pihlajalinna Terveyssovelluksen chatissa, jossa on mahdollista ottaa myös videoyhteys. Palvelussa saa tukea omaan tilanteeseen ja ohjausta oikealle ammattilaiselle. Jos työntekijällä on käytössä työterveyssopimuksella Mielen huoli -linja, hän voi varata Mielen huoli -linjalla tai verkkopalvelun ajanvarauksessa ajan Mielen huoli -hoitajalle. Ensivaiheen tuki voi sisältää korkeintaan 1−3 psykiatrisen sairaanhoitajan etävastaanottokäyntiä. Mielen huoli -hoitaja on mielenterveyteen keskittynyt sairaanhoitaja.

Pihlajalinnan työterveyden asiakasyritys saa Mielen huoli -linjan käyttöönsä ottamalla yhteyttä omaan työterveystiimiin tai asiakkuuspäällikköön.

Lue lisää Mielen huoli -linjasta