17.8.2021 Pihlajalinnan ja Stora Enson yhteistyölle jatkoa – uusi monivuotinen sopimus työterveyspalveluiden tuottamisesta

Sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluita tuottava Pihlajalinna sekä pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden toimittaja Stora Enso ovat allekirjoittaneet uuden monivuotisen sopimuksen Stora Enson työterveyspalveluiden järjestämisestä.

Yhtiöiden välinen yhteistyö käynnistyi alkuvuonna 2019. Uuden yhteistyösopimuksen myötä Pihlajalinna tulee jatkossakin huolehtimaan kaikkien Stora Enson työntekijöiden työterveyspalveluista Suomessa. Yhteistyön tavoitteena on turvata Stora Enson henkilöstön terveyttä ja työkykyä sekä ennaltaehkäistä työperäisiä sairauksia korkeatasoisilla työterveyspalveluilla.

Lisäksi työterveyspalveluihin tuodaan mukaan uusia digitaalisia palveluita. Stora Enson henkilöstölle tulee käyttöön muun muassa vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden auki olevat Pihlajalinnan etäpalvelut.

− Onnistuimme aiemmalla sopimuskaudella pääsemään yhteisiin tavoitteisiimme, jota tuki Pihlajalinnan vahva osaaminen työterveyspalveluiden tuottamisesta metsäteollisuudessa. Nyt pääsemme jatkamaan hyvin alkanutta yhteistyötä Stora Enson kanssa ja panostamaan pitkäjänteisellä yhteistyöllä työkykyyn liittyvien palvelumallien kehittämiseen. Uudet käyttöön otettavat palvelut tulevat parantamaan Stora Enson henkilöstön palveluiden saatavuutta ja vaikuttavuutta merkittävästi, Pihlajalinnan myyntijohtaja Juha-Pekka Halttunen iloitsee.