11.12.2020 Pihlajalinna laajentaa koronatestaustoimintaansa Pirkanmaalla

Pihlajalinna avaa uuden näytteenottopisteen Ylöjärvelle maanantaina 14. joulukuuta. Testejä on alettu ottaa myös Pirkkalassa, Pihlajalinnan lääkäriaseman laboratoriossa infektiovastaanottoaikoina. Lisäksi Pihlajalinna laajentaa Tampereen Ratinan ja Kangasalan näytteenottopisteiden aukioloaikoja siten, että testejä otetaan jatkossa myös viikonloppuisin.

Laajennuksella vastataan koronavirustestien kasvaneeseen kysyntään.

”Testauksen kysyntä on epidemiatilanteen pahentuessa kasvanut loppusyksystä jälleen voimakkaasti. Meille on tärkeää, että asiakkaamme pääsevät testiin nopeasti ja vaivattomasti, minkä vuoksi lähdimme nyt kasvattamaan testauskapasiteettia Pirkanmaalla. Olemme myös edelleen valmiita nostamaan kapasiteettia nopeallakin aikataululla tarpeen niin vaatiessa”, Pihlajalinnan aluejohtaja Sanna Poikonen sanoo.

Ylöjärven uusi drive-in-testauspiste sijaitsee parkkipaikalla lääkäriaseman takana. Lääkärikeskuksen osoite on Mikkolantie 9, Ylöjärvi. Testauspisteelle ajetaan lääkäriaseman ja Kelan rakennuksen välistä.

Pihlajalinnan Pirkkalan lääkärikeskus sijaitsee osoitteessa Kenkätie 4. Testejä otetaan lääkärikeskuksen laboratoriossa infektioaikoina.

Tampereella ja Kangasalla on tarjolla koronatestausaikoja jatkossa myös viikonloppuisin. Pihlajalinnan Tampereen koronatestauspiste sijaitsee Ratinan stadionin parkkipaikalla. Kangasalan testauspiste sijaitsee kontissa Kangasalan lääkäriaseman parkkipaikalla, osoitteessa Kaarninkuja 3.

Yleisimmin käytetyn PCR-testin ohella Pihlajalinnassa on nyt käytössä myös niin sanottu koronaviruksen pikatesti eli antigeenitesti. Antigeenitestiin pääsee lääkärin lähetteellä, ja lääkäri arvioi, kumpi testeistä soveltuu asiakkaan tilanteeseen parhaiten. Antigeenitestin tulos tulee asiakkaalle muutamassa tunnissa.

Lisätietoja koronatestauksesta Pihlajalinnassa löytyy verkkosivuiltamme.

__Lisätietoja: __
aluejohtaja Sanna Poikonen