29.1.2020 Pihlajalinna Koskiklinikan sairaalalle kansainvälinen polvi- ja urheiluortopediajärjestön tunnustus

Pihlajalinna Koskiklinikan sairaalalle on myönnetty kansainvälisen ISAKOS-järjestön tunnustus edistyksellisestä työstä. Tunnustus on maailmanlaajuisen polvi- ja urheiluortopediajärjestön ainoa Suomessa myöntämä.

petri sillanpää jan valkila ISAKOS pihlajalinna koskisairaala
Pihlajalinna Koskisairaalan ylilääkäri, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri Petri Sillanpää ja Pihlajalinnan korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri Jan Valkila.

Tunnustuksen myötä Pihlajalinna Koskiklinikan sairaalalle on myönnetty ISAKOS-opetuskeskuksen status. Pihlajalinna Koskiklinikan sairaalan ylilääkäri, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri Petri Sillanpää kertoo suorittaneensa järjestön fellowship-opinnot vastaavissa keskuksissa ulkomailla vuonna 2010. Sillanpään johdolla Pihlajalinna Koskiklinikan sairaala sai nyt haettua arvostetun opetuskeskusstatuksen ensimmäisenä Suomessa.

”Meillä on jo aiemminkin vieraillut lukuisia ortopedeja eri puolilta maailmaa katsomassa leikkauksia. Tunnustus on jatkumoa tälle kansainväliselle yhteistyölle”, Petri Sillanpää sanoo.

”Teaching center -sertifikaatti merkitsee meille sitä, että olemme polvikirurgiassa kansainvälisestikin tunnistettu sairaala. Toimintamme on edistyksellistä, ja pitää sisällään myös vaativaa, harvinaisempaa kirurgiaa, mitä vierailevat kollegat haluavat käydä katsomassa.”

Pihlajalinna Koskiklinikan sairaala on myös järjestön virallinen polvileikkaustutkimuskeskus. Lisäksi Pihlajalinna Koskiklinikan sairaala tekee järjestön kanssa kansainvälistä yhteistyötä kliiniseen tutkimukseen liittyen.

Petri Sillanpään haastattelupyynnöissä palvelee Pihlajalinnan viestintä / tiedottaja Hanna Laakso,
[email protected], 040 837 8403