Pihlajalinna myy suun terveyden toiminnot Hammas Hohteelle

2.1.2023

Pihlajalinna selkeyttää liiketoimintojaan ja on solminut sopimuksen suun
terveydenhuollon toimintojen myynnistä Hammas Hohde Oy:lle. Kauppaan kuuluvat 16
klinikkaa ympäri Suomea, joissa työskentelee noin 200 suun terveyden ammattilaista. Suun terveydenhuollon kokonaisliikevaihto on noin 16 miljoonaa euroa vuodessa.

– Olemme erittäin iloisia, että suun terveydenhuolto saa uuden omistajan, joka kehittää toimintaa aktiivisesti. Tämä tarjoaa monia uusia mahdollisuuksia myös kaikille alan ammattilaisillemme. Kaupan yhteydessä olemme myös sopineet Hohteen kanssa tiiviistä kumppanuudesta, jonka avulla tarjontamme esimerkiksi työterveyshuollon asiakkaillemme tai urheiluseurayhteistyössä säilyy kokonaisvaltaisena, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

Hohteen kanssa allekirjoitettu yhteistyösopimus sisältää paitsi palveluiden kattavan tarjoamisen Pihlajalinnan asiakkaille myös hammasklinikoiden sijoittumisen edelleen lääkärikeskuksen tiloihin. Tämän lisäksi Pihlajalinna jatkaa sovitun mukaisesti julkisen puolen suun terveyden palveluntarjoajana.

– Pihlajalinnan hammasklinikoiden liittyminen Hohde-konserniin on meille merkittävä askel. Strateginen pyrkimyksemme on tarjota kokonaisvaltaisia hammashoidon palveluita valtakunnallisesti. Vahvistamme tällä kaupalla hammasklinikka verkostoa merkittävästi, ja pystymmekin jatkossa palvelemaan asiakkaita ympäri Suomea. Hohde saa kaupan myötä ison joukon alan huippuosaajia, jotka vahvistavat entisestään laadukkaita palveluitamme, sanoo
Hammas Hohteen toimitusjohtaja Ville Pesonen.

Kaupan myötä Hohde-konserni tuottaa jatkossa suun terveydenhuollon palveluita
kahdellakymmenellä paikkakunnalla ja sen palveluksessa on yli 500 alan ammattilaista.

Kaupan arvioidaan toteutuvan vuoden 2023 ensimmäisen kvartaalin loppuun mennessä. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Lisätietoja

Pihlajalinna: Joni Aaltonen, toimitusjohtaja, [email protected] tai Tuula Lehto,
viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 040 5885 343, [email protected]

Hammas Hohde: Ville Pesonen, toimitusjohtaja, puh. 050 435 2831,