Pihlajalinnan digiliiketoiminta- ja markkinointijohtaja Riina Hyöky vuoden nuori johtaja

19.10.2022

Pihlajalinnan digiliiketoiminta- ja markkinointijohtaja Riina Hyöky (39) on valittu Nuorkauppakamarin Vuoden nuoreksi johtajaksi tänään 19.10.2022. Perusteluissaan tuomaristo nosti esiin erityisesti Hyökyn taitavana strategian toimeenpanija, joka johtaa tavoitteellisesti empaattisuutta ja inhimillisyyttä korostaen.

– Pihlajalinna on yrityksenä paitsi keskellä isoa yhteiskunnallista sote-alan murrosta myös ottamassa yhtiönä strategiansa mukaisesti kasvuloikkaa. Tässä kokonaisuudessa digitalisaatiolla, inhimillisellä johtamisella sekä työntekijä- ja asiakasymmärryksellä on keskeinen rooli. Minusta johtajan tärkein tehtävä on auttaa yksilöä, tiimejä ja koko organisaatiota menestymään, uudistumaan ja etenemään kohti yhteisiä päämääriä, sanoo Riina Hyöky.

Pihlajalinnan johdosta löytyy poikkeuksellinen määrä kisan aiempien vuosien menestyjiä. Hallituksen puheenjohtaja ja yhtiön perustaja Mikko Wirén valittiin vuonna 2009 ja kaupallinen johtaja Sari Nevanlinna vuonna 2019 Vuoden nuoreksi johtajaksi.

– Onnittelen Riinaa sydämellisesti koko Pihlajalinnan puolesta. Riina on vienyt menestyksekkäästi vastuualuettaan eteenpäin huomioiden asiakkaiden ja kollegoiden tarpeet. Lisäksi hän on vahvalla läsnäololla ja vuorovaikuttamisella rakentanut uutta organisaatiota. Riinalla on poikkeuksellinen johtamisote – hän tuo taitavasti tavoitteiden ja dialogin kautta tiimeille suuntaa ja toteuttaa strategiaamme arvonluonnin ja yhteistyön kautta. Olemme yhtiönä markkinatilanteessa, joka vaatii tavoitteisiin pääsemiseksi selkeiden valintojen lisäksi sinnikästä suunnan näyttöä ja johtajuutta, sanoo Sari Nevanlinna.

__Lisätietoa __

Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Pihlajalinna