Munkkivuoreen yksi Suomen suurimmista yksityisistä päivystyspisteistä – Pihlajalinna Dextra uudisti tilansa ja laajensi toimintaansa

Pihlajalinna Dextra Munkkivuori on uudistanut toimitilojaan sekä laajentanut päivystystoimintaansa ja palvelutarjontaansa. Hoitoon pääsy pääkaupunkiseudulla nopeutuu, kun lääkärikeskus tarjoaa jatkossa pääkaupunkiseudun kattavimmat yksityiset päivystyspalvelut.

Lehdistötiedote, 2.5.2023, klo 9.30

Pihlajalinna Dextra on uudistanut toimintaansa Munkkivuoressa. Laajennuksen myötä päivystyksen tilat ovat kaksinkertaistuneet ja lääkäriasemalla on tarjolla entistä laajempi valikoima eri erikoislääkäripalveluita ja vastaanottoja. Yksikössä toimii sekä yleislääkäri- että tapaturmapäivystys, joka palvelee asiakkaita sekä ajanvarauksella että ilman ajanvarausta viikon jokaisena päivänä, pyhäpäivät mukaan lukien.

– Vuonna 1964 perustettu Dextra Munkkivuori on palvellut asiakkaitaan jo vuosikymmenten ajan. Olemme erittäin iloisia, että uudistuksen myötä voimme palvella pääkaupunkiseudun asukkaita entistä kattavammin ja paremmin, ja tuoda monipuoliset terveydenhuoltopalvelut aiempaa helpommin ja nopeammin eteläsuomalaisten saataville, kertoo Pihlajalinna Etelä-Suomen aluejohtaja Anna Artto.

Vähintään neljä ortopedia tai käsikirurgia valmiudessa joka päivä

Lukuisat päivystävät lääkärit takaavat nopean hoitoon pääsyn. Lääkärikeskuksessa vähintään neljä ortopedia tai käsikirurgia on valmiudessa vuoden jokaisena päivänä. Pihlajalinna Dextra Munkkivuoressa palvelee yli 300 lääkäriä ja terveydenhuollon asiantuntijaa. Dextra Munkkivuoressa tehdään myös polikliinisia toimenpiteitä, kuten silmäkirurgiaa ja vatsanalueen tähystyksiä. Nopea diagnostiikka varmistuu monipuolisilla kuvantamisen ja laboratorion tutkimuksilla.

– Toiminnan laajentamisen myötä kaikki palvelut on mahdollista saada samasta pisteestä, aina vakavampienkin tapaturmien hoidosta tutkimuksiin, kuvantamiseen, leikkauksiin ja kuntoutukseen saakka. Korkeatasoinen osaaminen ja modernit tilat varmistavat sujuvan hoitopolun aina leikkaustoimenpiteitä myöten, jotka on mahdollista toteuttaa lähellä Pihlajalinna Pikku Huopalahden ja Tilkan sairaaloissa. Myös leikkausten jatkohoito fysioterapeuttien toimesta toteutetaan Pikku Huopalahdessa, Artto toteaa.

– Pihlajalinna Dextrassa on nyt mahdollista hoitaa yhä vaativampia potilaita ja tarjota heille nopeampaa hoitoon pääsyä. Tämä säästää erikoissairaanhoidon resursseja ja sujuvoittaa hoitoprosessia, koska potilaita ei tarvitse lähettää muualle, johtava ylilääkäri Tatu Mäkinen lisää.

Pihlajalinna Dextra Munkkivuoren päivystys sijaitsee katutasossa. Parkkipaikkoja on runsaasti ja lääkärikeskus sijaitsee sujuvien liikenneyhteyksien päässä. Myös apteekkipalvelut löytyvät samasta kiinteistöstä.

Lääkärikeskuksen monipuoliseen erikoislääkäriosaamiseen kuuluvat muun muassa kattavat lastenlääkäripalvelut, ortopedian ja traumatologian asiantuntijat ja gastrokirurgiset toimenpiteet sekä työterveyspalvelut. Laboratoriopalvelujen lisäksi saatavilla on kuvantamisen palvelut, kuten röntgen-, ultraääni- ja magneettitutkimukset ja tietokonekuvaus. Yleislääkäripäivystyksessä hoidetaan esimerkiksi akuutit tai pahentuneet infektiot ja akuutit kiputilat kuten vatsa-, korva- ja kurkkukipu, ja tapaturmapäivystyksessä esimerkiksi haavat, murtumat, nivelten sijoiltaanmenot, ruhje- ja jännevammat. Tilkan sairaalasta Dextra Munkkivuoreen muuttanut silmäyksikkö kattaa optikon ja silmätautien erikoislääkärivastaanotot sekä silmäkirurgiset konsultaatiot ja toimenpiteet.

Pihlajalinna Dextra Munkkivuori
Raumantie 1 a