9.8.2018 Pihlajalinnasta Savo Volleyn yhteistyökumppani

pihlajalinna ja savo volley sopimus some2

Pihlajalinna Ite Kuopio ja Savo Volley ovat solmineet pääyhteistyösopimuksen tulevalle kaudelle. Sopimuksen myötä Pihlajalinna vastaa kaikkien Savo Volleyn urheilijoiden yleis- ja erikoislääkäripalveluista sekä työntekijöiden työterveyshuollosta.

Pihlajalinna Ite Kuopio ja Savo Volley ovat pääyhteistyökumppaneita kaudella 2018–2019. Yhteistyökumppanuuden myötä Pihlajalinna tulee olemaan näkyvästi esillä edustusjoukkueen mukana seuran medioissa ja ottelutapahtumissa. Pihlajalinna tarjoaa jatkossa kaikki Savo Volleyn tarvitsemat yleis- ja erikoislääkäripalvelut. Myös seuran työterveyshuolto keskitetään Pihlajalinnaan. Yhteistyösopimus kattaa kaikki Savo Volleyn urheilijat ja työntekijät.

– Pihlajalinnassa on tuttua porukkaa. Se on erittäin luotettava yhteistyökumppani, ja tiedän, että apu on aina lähellä, kun sitä tarvitaan, sanoo Savo Volleyn päävalmentaja Jukka Tuovinen.

Savo Volleyn toimitusjohtaja Timo Perälä luottaa yhteistyökumppaniin aiempien kokemusten perusteella.

– Meillä on Pihlajalinnan kanssa pitkä yhteinen historia, ja olemme oppineet luottamaan heidän toimintaansa. He ovat alansa ehdotonta huippua Suomessa, hehkuttaa Perälä.

Pihlajalinnan Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan alueen sairaaloiden ja Urheiluklinikan ylilääkäri Petri Venesmaa kertoo, ettei yhteistyösopimuksen tekemistä tarvinnut miettiä kauaa.

– Lentopallo on meille tuttu laji, ja kun koko Savo on nyt saanut yhteisen joukkueen, olemme innolla mukana. Tähänastisen kokemuksen perusteella Savo Volleylla on erilainen, hyvä ote esimerkiksi sosiaalisesta mediasta. Sen hyödyntäminen on nykyaikaa, ja meille on erittäin tärkeää olla näkyvissä myös siellä, sanoo Venesmaa.

Pihlajalinna allekirjoittaa täysin Savo Volleyn periaatteen, jonka mukaan molemmilla osapuolilla on yhteiskunnallinen vastuu alueen nuorten hyvinvoinnista ja terveellisten elämäntapojen edistämisestä.

– On erittäin tärkeää, että kaikki oppisivat jo nuorena liikkumaan ja saisivat siitä innostuksen terveelliseen elämäntapaan, sanoo Venesmaa.

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajista. Yrityksen tehtävä on auttaa suomalaisia elämään parempaa elämää, ja tavoitteena onkin rakentaa palveluita, jotka keskittyvät ihmisten terveenä pysymiseen. On helpompaa, edullisempaa ja keholle kevyempää pitää ihminen terveenä kuin parantaa sairas.

Pihlajalinnan Urheiluklinikat palvelevat kaikkia huippu-urheilijoista kuntoilijoihin. Urheiluklinikoilla tehdään monipuolisesti erilaisia tutkimuksia, toimenpiteitä ja leikkauksia. Urheiluklinikoilla työskentelee muun muassa ortopedian ja traumatologian erikoislääkäreitä, fysiatreja, liikuntalääketieteen asiantuntijoita ja urheilufysioterapeutteja. He huolehtivat, että urheilijat saavat nopean ja oikean hoidon sekä selkeän kuvan siitä, kuinka hoito etenee. Pihlajalinnan liikunta- ja urheilupsykologin palveluiden avulla voidaan nopeuttaa kuntoutumisprosessia ja tukea urheilijan psyykkistä valmentautumista. Lisätietoa: www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/urheiluklinikka

Katso Savo Volleyn ja Pihlajalinnan yhteistyössä tekemä video urheilijan terveystarkastuksesta

Lisätiedot:
Pihlajalinna Ite Kuopio, Tiina Pirhonen, vastuuhoitaja, tiina.pirhonen(a)pihlajalinna.fi, p. 050 451 3378
Savo Volley, Timo Perälä, toimitusjohtaja, timo.perala(a)savovolley.fi, p. 040 041 8393