22.5.2017 Pihlajalinna mukaan Jyväskylän valinnanvapauskokeiluun

Pihlajalinna hakee mukaan Jyväskylän sosiaali- ja terveyspalvelujen valinnanvapauskokeiluun. Jyväskylän Keskustan, Kuokkalan ja Huhtasuon asukkaat voivat ilmoittautua Pihlajalinnan terveysaseman asiakkaiksi syksyllä.

Terveysasema tulee Pihlajalinnan nykyisen Dextra-lääkärikeskuksen uudistuviin tiloihin Cygnaeuksenkadulle. Asiakas saa Pihlajalinnan terveyskeskuksesta samat avosairaanhoidon lääkäri- ja sairaanhoitajapalvelut sekä röntgen- ja laboratoriopalvelut kuin aiemmalta terveysasemaltaan. Lisäksi kokeilun palvelupakettiin kuuluu sosiaaliohjaus ja -neuvonta. Terveysasemaa saa kokeilussa vaihtaa kuuden kuukauden välein.

Pihlajalinna on ollut huhtikuusta lähtien mukana Tampereen valinnanvapauskokeilussa. Lisäksi Pihlajalinna on tuottanut Tampereella kunnallisia terveyskeskuspalveluja jo vuodesta 2007. Tänä keväänä Pihlajalinnan Omapihlaja-asemat sijoittuivat kärkeen Tampereen kaupungin tekemässä terveysasemavertailussa, jossa kriteereinä olivat mm. laatu ja jonotusaika.

”Aiomme ehdottomasti hyödyntää Tampereelta saatuja kokemuksia tarjotaksemme erinomaista palvelua valinnanvapausasiakkaillemme Jyväskylässä”, sanoo Pihlajalinnan lääkärikeskusten aluejohtaja, lääkäri Sanna Poikonen.

Jyväskylän Dextra-lääkärikeskuksen nimi vaihtuu Pihlajalinnaksi samalla, kun keskuksen tilat kaksinkertaistuvat remontin yhteydessä. Asemalta saa entistäkin monipuolisempaa palvelua, kun Jyväskylän perinteikäs lääkäriasema Gyne-Praxis siirtyy Cygnaeuksenkadulle uusiin Pihlajalinnan lääkärikeskuksen tiloihin yrityskaupan myötä. Pihlajalinnalla on Jyväskylässä myös Dextra-hammasklinikka Yliopistonkadulla.

Pihlajalinna on suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottaja. Yhtiön kotipaikka on Tampere, ja se maksaa kaikki veronsa Suomeen.