Pihlajalinna ja HIFK jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään − ”Tärkeintä on se, että jokainen voi hyvin”

17.6.2022

Jääkiekon pääsarja Liigassa pelaava HIFK ja terveysyhtiö Pihlajalinna ovat sopineet yhteistyön jatkamisesta. Pihlajalinna toimii perinteikkään helsinkiläisseuran virallisena terveydenhuollon kumppanina jo toista vuosikymmentä. Uusi sopimus kattaa kaudet 2022−2025.

Sopimus takaa HIFK:n Liiga-joukkueelle kattavat yleis- ja erikoislääkäripalvelut, laboratoriodiagnostiikan sekä kuvantamistutkimukset (röntgen, ultraääni ja magneettikuvaus) sekä kliinisfysiologiset tutkimukset.

Pihlajalinna tarjoaa muun muassa Liigan vaatimuksien mukaiset pelaajien lääkärintarkastukset ja lääkärin jokaiseen HIFK:n Liiga-joukkueen ja U20-joukkueen otteluun sekä takaa pelaajille nopean hoidon vamman sattuessa. Lisäksi Pihlajalinna hoitaa kokonaisuudessaan HIFK:n henkilöstön työterveyspalvelut.

Luonnollisesti yhteistyön kärkenä on pitkään HIFK:n Liiga-joukkueen mukana toiminut liikuntalääketieteen erikoislääkäri Petri Helenius. Hän on tehnyt jo yli kaksi vuosikymmentä töitä helsinkiläisseuran kanssa.

− Petri hoitaa jokaisen pelaajan, valmentajan sekä myös toimiston väen. Olemme aina saaneet ensiluokkaista hoitoa sekä vaivoihin että sairauksien ja haasteiden ennaltaehkäisyyn. Petrille tärkeintä on se, että jokainen voi hyvin, mikä on poikkeuksellisen upeaa, HIFK:n toimitusjohtaja Markus Lindström sanoo.

Pihlajalinna on suomalaisten urheiluseurojen pitkäaikainen ja luotettu kumppani

− On hienoa jatkaa 125-vuotisjuhlakauttaan viettävän HIFK:n terveydenhuollon kumppanina. Me koemme, että tässä on aika täydellinen yhteistyö. Molemmat ovat sitoutuneet vaalimaan yhteistyötä, löytämään uusia tapoja toimia ja ylläpitämään toimivia kokonaisuuksia. Ehkä meitä yhdistää myös elinkaariajattelu, pidämme molemmat ihmisistä huolta kaikissa elämän vaiheissa, kuvaa Pihlajalinnan Uudenmaan aluejohtaja Riia Siivikko.

Pihlajalinnassa urheilijoiden hoidon osaaminen vahvistui entisestään, kun Pohjola Sairaala siirtyi helmikuussa osaksi Pihlajalinnaa.

− Meillä on nyt tarjolla kaikki tarvittavat terveyspalvelut ja kansainvälisestikin huipputason ortopediaa. Urheilijoita hoitavat luotetut, alan parhaat ortopedian ja liikuntalääketieteen ammattilaiset, Siivikko painottaa.
Yhteistyöhön kuuluu aiempien vuosien tapaan erilaisia näkyvyys- ja sisältöelementtejä, sekä yhteisön ja kumppaneiden vaalimista erilaisten tapahtumien kautta.

− Pihlajalinnan näkyvyys kasvaa aiemmista kausista HIFK-yhteistyössä ja Nordiksen ottelutapahtumissa. Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, että Pihlajalinna on aidosti osa HIFK-perhettä. HIFK:n ja Pihlajalinnan brändit tukevat erinomaisesti toisiaan terveyden, urheilun ja liikunnan ilon kautta. Yhteistyö HIFK:n kanssa edelleen vahvistaa Pihlajalinnan tunnettuuden kasvua erityisesti pääkaupunkiseudulla, Pihlajalinnan brändistä ja kumppanuuksista vastaava johtaja Suvi Syrjälä kertoo.

Osana yhteistyösopimusta mukana on myös Pihlajalinna Bonus. Bonusta HIFK:lle kerryttävät kaikki seuran kannattajien yksityis- ja vakuutuskäynnit Pihlajalinnan lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa.

IFK IG 1
Uuden sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa paikalla olivat HIFK:n toimitusjohtaja Markus Lindström sekä Pihlajalinnan Uudenmaan aluejohtaja Riia Siivikko ja brändistä ja kumppanuuksista vastaava johtaja Suvi Syrjälä.

Urheiluklinikka
Muut lehdistötiedotteet