24.8.2018 Uuden hoivakodin rakentaminen alkaa Laihialla

Pihlajalinna ja Lehto Groupin tytäryhtiö Lehto Tilat Oy ovat sopineet uuden hoivakodin rakentamisesta Laihialle. Kotiin tulee 60 asukaspaikkaa.

Hoivakoti sai rakennusluvan 14.8.2018 ja valmistuu lokakuussa 2019. Hankkeen kokonaiskustannusarvio hankintoineen on noin 6,5 miljoonaa euroa. Uusi hoivakoti rakennetaan samalle korttelialueelle nykyisen asumispalvelukoti Toiskan kanssa.

Palvelut uuteen hoivakotiin tuottaa Laihian Hyvinvointi Oy, joka on Pihlajalinnan ja Laihian kunnan omistama yhteisyritys. Yhteisyrityksen toiminta alkaa 1.9.2018.

Turvallisia koteja ikäihmisille

Uuden hoivakodin perustamisen lisäksi Pihlajalinna ostaa Laihian kunnalta Toiska-asumispalvelukodin sekä kaksi pienempää hoitokotirakennusta. – Haluamme olla rakentamassa ikäihmisille turvallisia koteja, joissa he saavat tarvitsemansa palvelut. Myös hoivakotien osaava henkilökunta siirtyy meille, kertoo Pihlajalinnan Pohjanmaan alueen liiketoimintajohtaja Tero Järvinen.

Järvinen on erittäin tyytyväinen alkaneeseen yhteistyöhön Laihian kunnan kanssa: – Yhteisyritys on hyvä toimintamalli, sillä se tarjoaa meille suoran kontaktin kuntaan ja kuntalaisiin. Tämä yhteistyö auttaa meitä kehittämään palvelujamme edelleen, Järvinen toteaa.

Laihia, hoivakoti, näkymä sisäpihalta
Kuva: Lehto Tilat Oy

Yhteistyökumppaniksi Lehto Tilat Oy

Yhteistyökumppaniksi uuden hoivakodin toteutukseen Pihlajalinna valitsi valtakunnallisen hoivakotirakentajan Lehto Tilat Oy:n. – Lehdolla on vuosien ajalta laaja kokemus ja osaaminen hoivakotien rakentamisesta. Yhteistyö Pihlajalinnan kanssa on ollut mielenkiintoista. Olemme yhdessä kehittäneet Laihialle toimivan ratkaisun ja lähdemme mielellämme ja innokkaasti rakentamaan laadukasta hoivakotia. Kiitämme Pihlajalinnaa luottamuksesta meitä kohtaan, kiittää Lehto Tilojen hankekehitysjohtaja Tero Toiviainen.

Nimikilpailu tulossa

Uuden hoivakodin nimestä järjestetään kilpailu. Kuntalaiset voivat jättää ehdotuksia myöhemmin syksyllä avattavalla lomakkeella.

Lisätiedot

hankekehitysjohtaja Tero Toiviainen, Lehto Tilat, p. 040 776 6480 tai sp. [email protected]
kiinteistöjohtaja Pekka Kurvinen, Pihlajalinna, p. 050 451 4455 tai sp. [email protected]