25.2.2022 Pihlajalinna oli mukana Helsingin Olympiastadionilla Stadion Sprintissä

Pihlajalinna oli mukana Helsingin Olympiastadionilla 24.2. järjestetyssä kansainvälisessä Stadion Sprint-kutsukilpailussa varmistamassa hiihtäjien terveyttä ja hyvinvointia. Ainutlaatuinen, keskellä kaupunkia järjestetty sprinttikisa oli osa Helsinki Ski Weeks -tapahtumaa. Tapahtumassa oli paikalla kotimaisia sekä kansainvälisiä hiihdon huippunimiä ja upeita esiintyjiä luomassa suuren urheilujuhlan hurmosta. Tilaisuudessa järjestettiin myös kunnianosoitus Pekingin Olympialaisissa ansioituneille urheilusankareille.
Stadionsprint3

Pihlajalinna haluaa edistää suomalaisten hyvinvointia ja tukea suomalaista urheilua sekä merkittäviä urheilutapahtumia, jotka välittävät ihmisille hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä. Pihlajalinna olikin Stadion Sprint-tapahtumassa paikalla kuuden hengen ensiaputiimin voimin.

Stadionsprint4
Tiimiin kuului kaksi ortopedia, fysioterapeutti ja kolme sairaanhoitajaa. Pihlajalinna vastasi myös kisojen koronatestauksesta.

Pihlajalinnan latupartio avasi tapahtuman: ”Olisin voinut hiihtää vielä monta kierrosta!”

Stadionsprint_MikkoWiren
Vauhdikas urheiluilta alkoi Pihlajalinnan latupartion johdattelemana Pihlajalinnan hallituksen puheenjohtajan Mikko Wirenin johdolla.

− Hiihto on laji, joka on suomalaisille lähellä sydäntä ja on upeaa seurata suomalaisten hiihtäjien menestystä maailmalla. Pihlajalinna haluaa olla tukemassa sekä Hiihtoliittoa että kaiken tasoisia hiihtäjiä. Osa yhteistyötä on erilaisiin tapahtumiin osallistuminen. Tällä kertaa olimme mukana sekä ladun avaajina, ensiapujoukkoina, koronatestaamisessa että kutsuvierastilaisuuksissa, Wiren taustoittaa.

Pihlajalinnalla on vahva osaaminen urheilijoiden testaamiseen, terveyteen ja vammojen sekä sairauksien hoitoon liittyen.

− Pohjola Sairaalan osaamisen tultua osaksi Pihlajalinnaa, on urheilijoiden terveys jo kansainvälisestikin huipputasolla. Tavoitteenamme on edelleen kehittää urheilijoille suunnattuja palveluita yhä paremmin kaiken tasoisia urheilijoita palveleviksi, Wiren jatkaa.

Stadionsprint_Krista

Urheilijoiden terveysturvallisuus on tietenkin tärkeää myös urheilijan näkökulmasta.

− Meille urheilijoille on erittäin tärkeää, että urheilutapahtumissa otetaan huomioon terveysturvallisuus. Täällä (Stadion Sprintissä) se huomioitiin monessa asiassa, aina kuljetuksista maskin käyttöön ja koronatestauksiin. On tärkeää, että myös täällä tehtiin koronatestit ja urheilijat voivat olla turvallisin mielin ja nauttia tunnelmasta, kommentoi olympiamitalisti Krista Pärmäkoski.

Pärmäkosken lisäksi tapahtumassa sivakoi muun muassa Iivo Niskanen, Kerttu Niskanen, Joni Mäki, Jasmi Joensuu, Ristomatti Hakola ja Katri Lylynperä sekä tietenkin kansainvälisiä hiihtotähtiä. Parhaiten suomalaisista sijoittui naisista Katri Lylynperä ja miehistä Lauri Vuorinen.

Stadionsprint_TarjaTurunen
Tilaisuudessa esiintyi Tarja Turunen.

Kuvat: Juhani Järvenpää